Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği, 2025 global kâr iddiasını 36 milyar dolara çekti.
IATA Genel Müdürü Willie Walsh, havayolu bölümünün pandemi sonrasındaki süratli toparlanma devrini geride bırakarak daha olağan bir döngüye girdiğini belirtti. Walsh, “36 milyar dolar büyük bir sayı üzere görünse de, yolcu başına ortalama 7,20 dolarlık bir kâr manasına geliyor. Bu, dalı gelecekteki talep şokları ve yeni vergilere karşı savunmasız bırakabilir” dedi.
Jet yakıtı fiyatları kârlılığı destekliyor
IATA, 2025 yılında jet yakıtı fiyatlarının bir evvelki yıla nazaran yüzde 13 düşeceğini ve bu durumun kârlılığa olumlu yansıyacağını öngörüyor. Net kâr marjının yüzde 3,4‘ten yüzde 3,7‘ye yükseleceği varsayım ediliyor.
Ancak Walsh, bu artışın başka sanayilerle kıyaslandığında yetersiz kaldığını vurgulayarak, “Bu oran, genel kârlılık ortalamasının hala yarısı seviyesinde” sözünü kullandı.
Yolcu ve kargo hacmi artacak, gelirler maksadın altında kalacak
IATA, 2025’te yolcu ve kargo hacminde artış beklese de, gelir beklentilerini 1 trilyon doların altında tuttu. Kuruluş, gelir varsayımını yüzde 2,1 düşürerek 979 milyar dolar olarak güncelledi. Bu, tüm vakitlerin en yüksek düzeyi olsa da, 1 trilyon dolar maksadı için biraz daha beklenmesi gerekecek.
Walsh, siyaset yapıcılara davette bulunarak, “Küresel ekonomik faaliyetlerin yüzde 3,9’unu destekleyen ve 86,5 milyon bireye istihdam sağlayan bir sanayinin sürekliliği için maliyet baskılarını dikkatle izlemeliyiz” dedi.
Kaynak: Dünya